Anonymous

Hvorfor er Final fantasy VII det beste?

Alt som vedgår Final Fantasy VII, Crisis Core: Final Fantasy VII, Final Fantasy VII: Advent Children, og alle de andre titlene i FFVII-kompilasjonen kan diskuteres her.

Re: Hvorfor er Final fantasy VII det beste?

Innlegg dnoate » 16 Feb 2010, 14:45

fleshnblood skrev:Jeg vil tro at det er favoritten fordi man finner noe eller kan gjøre noe "nytt" hele tiden virker det som

Jeg skjønner egentlig ikke hva du mener med dette. Det er ikke veldig mye å gjøre i FFVII som man ikke gjør i main quest eller på et par timer. Så klart, det er jo et par saker du kan gå glipp av, men i løpet av to saves har man nok mest sannsynlig gjort absolutt alt etter middels arbeid på hver fil.

Hadde skjønt det om du skrev FFXII.
Red Bull makes my brain smile.
Brukerens avatar
dnoate
Kosebamse

[ Avlogget ]

Innlegg fleshnblood » 18 Feb 2010, 18:53

sant, vet egentlig ikke hvor jeg skulle med det innlegget:P Men det er personlig det beste FF, med 9ern rett bak
Brukerens avatar
fleshnblood

[ Avlogget ]

Innlegg Egle » 18 Feb 2010, 19:13

Topp 10-listen ser slik ut:

1. Final Fantasy VIII
2. Final Fantasy VII
3. Final Fantasy IX
4. Final Fantasy X
5. Final Fantasy VI
6. Final Fantasy V
7. Final Fantasy IV
8. Final Fantasy III
9. Final Fantasy XII
10. Final Fantasy X-2
Brukerens avatar
Egle
Moderator

[ Avlogget ]

Innlegg Zap » 23 Feb 2010, 22:25

Det er mye blasfemi i denne tråden.
It is an important and popular fact that things are not always what they seem.
Brukerens avatar
Zap
Moderator

[ Avlogget ]

Innlegg Ole » 24 Mar 2010, 15:32

LalZ, da får jeg vel svare jeg og.

Jeg er nok en syvergutt selv, og hovedårsaken(e) finner dere i andre poster her (jeg refererer spesielt til Egles første-, og GarlandGs innlegg).

Det har mye å gjøre med at VII var mitt første Final Fantasy, rett og slett. Og jeg føler nok at mange favoriserer mye på samme grunnlag (det kan også har vært tilfeldig at jeg har snakket med disse, men inntrykket er i allefall at flertallet setter sin første FF (rundet/anskaffet) øverst på lista, og 7 var vel det første som kom til europa?).

Uansett: Spillet satte rett og slett bare en ny standard hva gjelder historie, innholdsmengde, musikk -- Dybde egentlig. Jeg blir sikkert skutt for dette, men jeg synes faktisk musikken og stemningen i 7 er det beste. Melodier som Tifas og Aeris'-theme, magien som ligger bak predude-versjonen, main-themen, ja jeg synes rett og slett bare soundtracket (og de dystre, sørgmodige, omgivelsene (hadd ikke lyst til å bruke ordet emo) gir den mest tilfredstillende kombinasjonen). Hvor vidt historien er best fortalt eller ei, skal jeg ikke si noe på. Men jeg liker innholdet i den -- Får meg til å ville grine :cry:

Om FFVII er det beste FF-spillet? Sikkert ikke. Men det er det spillet som har gitt meg sterkest glede whatsoever, og det er alt som må til for å triumfere på toppen av spillbunken. 8-)
Brukerens avatar
Ole

[ Avlogget ]

Forrige

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester